1. Granice prolaza Kanalom Sv.
Ante u luku Šibenik jesu:
- s vanjske strane - linija
koja spaja svjetlo na rtu Jadrija sa svjetlom
na plićini Ročni;
- s unutrašnje strane
- linija koja spaja svjetlo na plićini Paklena
sa rtom Martinska
2. Brod preko 50 GT i svaki brod
s tegljem (bez obzira na veličinu i jačinu tegljača
i
tegljenog broda)
može ploviti kanalom samo ako mu Centar za nadzor
i upravljanje na
njegovo traženje
dozvoli plovidbu kroz kanal i označi svjetlom,
da je plovidba kanalom
slobodna.
3. Brod preko 20.000 DWT može
ploviti kanalom samo uz pomoć dvaju tegljača, a
brod
preko 10.000
DWT nosivosti može ploviti kanalom samo uz pomoć
jednog tegljača.
4. Brod koji mora tražiti dozvolu za uplovljenje
u kanal, dozovolu traži putem VHF kanal
71 i to:
- prilikom namjeravanog
uplavljavanja u luku Šibenik - 10 minuta prije dolaska
broda pred ulaz
u kanal;
- prilikom namjeravanog
isplovljavanja iz luke Šibenik - 10 minuta prije
otpuštanja
posljednjeg veza;
- brod koji plovidbu počinje
s veza ili nekog drugog mjesta u kanalu, mora također
zatražiti dozvolu
za nastavak plovidbe putem VHF kanal 71.
5. Ako brod prilikom plovidbe kroz kanal
pretrpi nezgodu, pa ne može nastaviti
plovidbu, dužan je
o tome obavijestiti Centar koji će o tome izvjestiti
Lučku kapetaniju
Šibenik radi poduzimanja
radnji i/ili davanja odgovarajućih uputa.
6. Centar označuje da je plovidba
kanalom slobodna, odnosno da je zabranjena
isticanjem
svjetala kako slijedi:
- da
je plovidba slobodna danju i noću: stalno zeleno svjetlo smješteno
na ulazima u
kanal s jedne i druge
strane i to: s vanjske strane na signalnoj kućici
Centra objekta
Jadrija, a s unutrašnje
strane na poziciji rta Burnji Turan;
- da
je plovidba zabranjena danju i noću: stalno crveno svjetlo smješteno
na gore
navedenim pozicijama.
7. Svjetla pokrivaju kut od 100° s
jedne i druge strane ulaza u kanal. Prolazom
broda subočice
predmetnih svjetala, ista više nisu vidljiva u samom
kanalu i brod tada koristi
postojeća svjetla pomorske signalizacije.
8. Domet signalnih svjetala je približno
1 M s dvostrukim stupnjem sigurnosti napajanja
iz mreže i baterije
odnosno agregata.
9. Smatra se da je plovidba kanalom
zabranjena i kad na pozicijama signalnih svjetala
nije istaknuto nikakvo
svjetlo.
10. Redoslijed prolaska broda, odnosno
plovidbe brodova kroz kanal određuje se prema
vremenu
traženja odobrenja za plovidbu. Prednost u redu
plovidbe imaju hrvatski ratni
brodovi, kao i brodovi koji obavljaju redovitu prugu
s objavljenim redom plovidbe.
11. Brod koji čeka dozvolu za plovidbu
kanalom ne smije ometati plovidbu broda koji
uplovljava ili isplovljava iz kanala.
12. Brod dok plovi kanalom ne smije
ploviti brzinom većom od 10 čvorova.
13. Ribarski brod smije u kanalu i
njegovim prilazima ribariti samo sa zasjenjenim
svjetlima
i na način da ne ometa plovidbu brodova.
Ako ribarski
brod ometa plovidbu ili svojim svjetlima smanjuje
vidljivost drugog broda u
kanalu
dužan je na jedan dugi zvučni signal, ukloniti se
s puta ili ugasiti svjetla za
ribarenje.
14. Zabranjeno je sidrenje broda u
kanalu i pred vanjskim ulazom u kanal, na prostoru
ograničenom:
- paralelama
koje prolaze kroz svjetla Sv. Nikola i Roženik
- meridijanom
koji prolazi kroz svjetlo Sv. Nikola
- meridijanom
koji dodiruje najistočniju točku obale otoka Lupac.
|
|